3 sjove aktiviteter for børn og voksne, som kan leges derhjemme

Aktiviteter for børn

Noget af det vigtigste for alle dem, der har med Pulsskolen at gøre, er at finde og bruge tid på at lege. Nogle lege kræver forberedelse, massere af udstyr og god tid. Andre kræver kun fantasien og lysten til at give sig hen. Vores instruktører har endnu en gang fundet 3 sjove og nemme lege/aktiviteter frem som ikke kræver alverdens udstyr og som kan leges sammen både børn og voksne.

En af tingene, som vores instruktører altid lægger vægt på er at skabe den rette stemning gennem fortællingerne. Derfor har alle aktiviteterne også fået overskrifter, som kan bruges som inspiration til fortællingen om legen.

God fornøjelse med det!

1. Find Holger

En af deltagerne udvælges til at være Holger, der skal gemme sig for de øvrige. Holger får et par minutter til at gemme sig i, mens de øvrige er placeret på et sted, hvor de ikke kan se. Herefter må de øvrige forsøge at finde Holger. Det skal de gøre individuelt, da personen, der har fundet Holger, skal gemme sig sammen med Holger, når han er fundet. Derfor er det vigtigt, at Holger fra start finder et gemmested, der er rimeligt stort, da legen først slutter, når alle har gemt sig på det samme sted.

Et lille huskeråd er, at deltagere der finder Holger, skal være stille, så personen ikke afslører det for de øvrige.

Når den sidste deltager har fundet Holger er legen slut og der kan startes forfra.

2. Udfordringen

I udfordringen handler det om at udfordre sin familie i alverdens forskellige discipliner. Et eksempel kunne være:
Tag et billede af de følgende 10 ting eller personer. Hvem finder dem først og kommer tilbage til startlinjen?

• Busstopsted
  • Egetræ
  • Person med rød hat
  • Vejskilt
  • En hund
  • En fugl
  • En sø
  • Grønt hus
  • Traktor
  • Person med briller

Det er nemt at tilføje flere opgaver og variere sværhedsgraden.

Den ansvarlige får i “udfordringen” frie tøjler til at skabe sjove aktiviteter for børn og voksne. Det er kun fantasien, der sætter grænsen.

3. Vild med dans

I “Vild med dans”, kan familien inddeles i fx 2 hold, der har 30 min til at skabe deres egen dans. Den ansvarlige for aktiviteten har inden konkurrencen udvalgt 2 sange (gerne med forslag til dans fra youtube eller Tik Tok).

Efter 30 min er der opvisning, hvor holdene skal vise deres dans for det andet hold. Det andet hold skal herefter give point indenfor følgende kategorier: Samarbejde, rytme, sværhedsgrad og attitude.

Dans er super sjovt, hvis man får tilpasset niveauet. Sørg for at lave en sjov og uhøjtidelig stemning, så alle føler jeg trygge og kompetente. På Pulsskolen arbejder vi altid ud fra, at det skal foregå i en tryg miljø, hvor man gerne må fejle. Læs mere om Dans og vores andre idrætsgrene på Pulsskolen her.

Pulsskolen - Vild med dans

Familielejr med leg for både børn og voksne

Hvis I mangler sjov inspiration til jeres næste familieferie, kan vi anbefale Pulscamp, der er Pulsskolens familiecamp, hvor børn og voksne både sammen og hver for sig dyrker idræt, hygger og får nogle dejlige fælles oplevelser. Ugen består bl.a. af en blanding af alverdens idrætsaktiviter og vores kreative værksted. I kan læse mere om Pulscamp via dette link.